Wat een week - Reisverslag uit Sydney, Australië van Roxanne Kusters - WaarBenJij.nu Wat een week - Reisverslag uit Sydney, Australië van Roxanne Kusters - WaarBenJij.nu

Wat een week

Door: Roxanne

Blijf op de hoogte en volg Roxanne

08 December 2006 | Australië, Sydney

Hallootjes!!!

Het is hier nu vrijdagavond en we hebben een drukke en vermoeiende, maar ook wel leuke week achter de rug.

Ik was de vorige keer nog vergeten te zeggen dat ik pepernoten heb gebakken met de kids! Was echt heel erg leuk om te doen en ook heel lekker om te eten;) De pepernoten werden in de oven alleen een beetje dikker dan ik verwacht had en Ellen, die er een heleboel gemaakt had, had aan het einde een grote bobbeltjeskoek, hahaha. Dus die moesten we lossnijden.

Deze week heb ik drie volle dagen op de kids gepast, wat leuker was omdat ik nu wat meer kon ondernemen, maar ook wel vermoeiend hoor, hahahaha. Erg fijn dat ik ze 's avonds weer aan hun mama terug kon geven.

Afgelopen weekend heeft Cath me Sydney een beetje laten zien, maar dat was vooral vanuit de auto. We kregen een gigantische hoosbui over ons heen, dus ik ben nu gedoopt als degene die regen brengt, tot nu toe heeft het overal geregend waar ik gearriveerd ben.:?

Dinsdag moesten we 's morgens naar het vliegveld omdat Cath's broer, David en zijn vrouw Petra aankwamen om hier een aantal weken te blijven. Dan reizen ze weer verder. 's Avonds moesten we weer, omdat toen Cath's jongste zus, Emma, met haar verloofde Jerry aankwam. Zij gaan hier een huis en werk zoeken en blijven hier voorlopig. 5 Mei hebben we de bruiloft van Emma en Jerry en dan de volgende dag kom ik naar huis... Ja afgelopen dinsdag was ik alweer twee maanden in Australië. De tijd vliegt wel!

Woensdag had ik een dag vrij en heb ik Jina ontmoet bij Circular Quay, waar we de ferry naar Manly genomen hebben om daar fish&chips te eten. We dachten: leuk op het strand, maar het was meer: niet leuk--> meeuwen. Echt vreselijk hoe brutaal ze waren, tot zelfs het punt kwam dat er een van achteren aanvloog en de fish van m'n bord afjatte! Toen had ik wel genoeg gehad.

Vandaag zijn we naar de dierentuin geweest, maar de kids zijn een beetje uit hun routine op het moment en hebben veel zeur en huilmomenten, dus Cath is eerder weggegaan en ik ben nog even gebleven met David en Petra, maar het was eigenlijk ook wel heel warm. En de dierentuin in tegen een berg opgebouwd, dus veel sjouwen enzo, niet echt lekker als het warm is.

Vanavond ga ik uit met David en Petra, Liz (andere zus van Cath), Emma en Jerry, dus dat wordt wel gezellig. Zondag gaan we weer richting Jerrabomberra, voor maar 10 dagen, dan gaan we naar Froster, maar ik geloof dat ik dat al verteld heb. En ik hoop binnekort weer wat nieuwe foto's te plaatsen en ik kan nu ook filmpjes plaatsen, dus dan zal ik jullie mijn huis showen!

Ik hoop dat iedereen een leuke Sinterklaas heeft gehad en iedereen een fijn weekend!

xxx Roxanne

  • 08 December 2006 - 09:29

    Elise:

    Hey hey!! Erg leuk om op de hoogte gehouden te worden. Sinterklaas was dit jaar wel leuk, vooral geslaagd voor de kinderen haha. Mijn neefje heeft een stokpaard die geluid maakt, vindt ie helemaal geweldig! Heb gister ook met vrienden wat gevierd, was erg gezellig!
    Nu op naar kerst, duurt ook niet meer zo lang. Heb helaas geen vakantie, want moet stage lopen.
    Maare er komt binnenkort een pakketje aan hoor :-) Duurt alleen ff voordat je wat leuks gevonden hebt om erin te stoppen he, haha. Nou heel veel plezier nog!!

    ~xxx~

  • 08 December 2006 - 17:28

    Opa En Oma:

    Lieve Roxanne,
    Wat een brutale meeuwen hebben ze daar.I dacht dat komt alleen in Nederland voor,ja zo zie je maar je leert nog steeds We hebben een gouden medaille met zwemmen Marleen Veldhuis! dat waas het laatste bericht.
    veel liefs Opa en Oma

  • 09 December 2006 - 10:32

    Papa En Mama:

    Ja die oms houdt nu zelfs het zwemmen bij! Inge Dekker heeft zilver op de vlinderslag (na Alshammer) en de estafettedames hebben ook zilver. De Jonge was nog iets te onervaren.
    Ons pakket is nu onderweg naar jou. Helaas zou dat jou ook nog wel wat centjes kunnen kosten. Mevrouw Postkantoor vertelde dat je misschien invoerrecht moet betalen, maar wist niet hoeveel en ook niet bij welk bedrag dat ingaat. Sorry, misschien hebben we dus wel te veel gestuurd! :S
    Je zou denken dat ze daar wel blij zijn met regen, hier staat in de krant dat het bij jullie zo droog is dat de oogsten alsmaar heel slecht zijn. Misschien kun je iets betekenen voor hun economie als regenbrenger? :) Hebben ze Australië ook kerststukken? Ik heb de eerste al bemaakt voor op mijn werk! Veel plezier maar verder. Geniet van alles en iedereen.
    Dikke zoenen van ons uit Duiven en natuurlijk ook van oma vanuit het ziekenhuis en Joop die niet weet hoe hij je een berichtje moet sturen? :)

  • 09 December 2006 - 18:49

    Nickie!!:

    je had die meeuwen een mep moeten verkopen! haha gewoon keihard "MINE MINE MINE"moeten roepen haha, misschien hadden ze dat wel gesnapt. En dan je tong uitsteken!
    Ik ben benieuwd naar je filmpje!!!!!
    Ach weet je, als je strax uit die hitte komt en je komt weer hier en wij stikken allemaal dan heb jij waarschijnlijk zoiets van, stelletje aanstellers...HOLLANDERS..
    XX

  • 10 December 2006 - 15:15

    Kevin&Lizzy:

    Hoi zus,

    ben je ook met de boot naar de Zoo geweest of met de auto over Harbour Bridge? Beide erg leuk, volgens mij.

    Liz en ik zijn net een weekend en Brugge geweest. was jij daar ook? Vrijdag regende het namelijk pijpestelen. We hebben we lol gehad.

    Sinterklaas is al een week geleden, maar hadden we nog niks over gemeld. Het was erg gezellig (beide keren) en ik heb veel cadeau's gekregen.

    Hopelijk heb je geen heimwee met de feestdagen en vieren ze het daar ook met veel leuke momenten. Ik ben in 2002 gaan beachvolleyballen. Iets wat je in Nl. niet zo snel doet die periode. Met nieuwjaarsdag is een nieuwjaarsduik ook een aanrader.

    Groetjes + XX
    Kevin en Liz

  • 13 December 2006 - 02:20

    Cora:

    Eej Rox,

    Alles nog okay bij jou zo te zien? Bij mij ook gelukkig nog altijd! De heimwee moet nog komen.. hoop dat ik er niet veel last van ga krijgen. Zijn leuke mensen hier,klikt goed en ik ga veel doen! Ze hebben zoveel plannen en Rex neemt me nu ook al overal mee naar toe.

    De baby moet nog wel een beetje aan mij wennen... haha.. I'm just not his mommy.. en dat weet ie maar al te goed!

    Liefs vanuit Mount Pleasant, SC

    Cora

  • 13 December 2006 - 11:30

    Hilde:

    He Roxanne,

    Klinkt goed allemaal hoor...wat een ervaring!
    jeetje zit je er alweer 2 maanden, wat gaat de tijd toch snel.
    Ik ben inmiddels weer terug in ons koude kikkerlandje.. veel regen ook hier..tja je wortels liggen hier he, haha!

    Geniet ze!

    Hilde

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roxanne

Ik ga als au-pair naar Canberra, en hier kunnen jullie lezen wat ik allemaal meemaak. Voordat ik naar Canberra ga, ga ik eerst nog wat van het land zien, door zelf te reizen en met de familie kom ik nog in Sydney. En zelf ga ik halverwege maart nog twee weken naar Melbourne voor het WK zwemmen!

Actief sinds 01 Sept. 2006
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 55080

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2006 - 07 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: