Australia Day - Reisverslag uit Sydney, Australië van Roxanne Kusters - WaarBenJij.nu Australia Day - Reisverslag uit Sydney, Australië van Roxanne Kusters - WaarBenJij.nu

Australia Day

Door: Roxanne

Blijf op de hoogte en volg Roxanne

28 Januari 2007 | Australië, Sydney

Oh ik zie dat ik een beetje achter loop met mijn blogs, proberen om het weer ten minste 1 keer per week te doen!

Goed 15 t/m 20 januari is er niet zoveel bijzonders gebeurd. Cath's vader Ray was hier om allerlei klusjes te doen en ik heb met de kids hutten gebouwd, gekleurd en kronen en vleugels gemaakt. Zaterdag kwas Georgina weer naar Canberra, en hebben we een gezellige avond uit gehad. Zondag vertelde Cath dat als ik uit wil gaan en ik wil drinken dat ik dan gewoon de auto ergens kan parkeren een taxi terug kan nemen en dat we de volgende dag de auto dan wel weer ophalen:) De taxi's zijn hier gelukkig niet zo duur als in Nederland, dus een zeer goede optie!

Zondag ging ik met Georgina, Jodie en Jaimy naar 'Sunday in the Park' in Canberra, waar we een gezellige picknick hadden, een podium met muziek, op de achtergrond en een beetje regen, maar vooral een leuke tijd.

Maandag moest ik werken, zodat ik vrijdag vrij kon hebben, want vrijdag was het Australian Day. Dus maandag gewerkt, dinsdag ook en zijn we naar Sydney gereden. Woensdag en donderdag ook de hele dag gewerkt en vrijdag Australian Day gevierd met Emma in 'Hyde Park' in het centrum van Sydney. Ook daar een picknick met wat relaxte muziek, heerlijk relaxen in (helaas) de schaduw, want ik wil natuurlijk niet verbranden. Daarna zijn we naar de andere kant van het centrum gelopen naar de Darling Harbor, waar het vuurwerk was.

Gisteren een beetje geshopt en toen naar Liz's huis waar we de middag doorgebracht hebben en vanochtend weer in de auto om terug te rijden naar Jerrabomberra, waar we een uur geleden aangekomen zijn:)

En vandaag een hele belangrijk dag!! Anderhalve week geleden kreeg ik een uitnodiging van de Nederlandse ambassedeur hier in Canberra om samen met andere Nederlandse jongeren naar de internationale top-hockeywedstrijd AUSTRALIË-NEDERLAND te gaan! Ik heb nu dus gratis entree, er wordt eten en drinken geserveerd en na de wedstrijd gaan we naar het huis van de ambassedeur voor een barbeque met de Nederlandse spelers! Dus natuurlijk heb ik JA gezegd. Dus als het uitgezonden wordt op de tv, kijk even of je mij ziet!:)

xxx Roxanne

  • 28 Januari 2007 - 03:35

    Cora:

    Eej Rox,

    STOEERRR die hockeywedstrijd!! Je moet maar ff laten weten hoe het was! Dan leer je gelijk ook mooi Nederlandse mensen kennen daar erg leuk!

    Ik heb morgen een meeting met Nederlandse mensen uit Charleston, ook met een jongen die in Charleston studeert en net is overgekomen uit Nederland, grappug!

    Groetjes uit de USA!
    Cora

  • 28 Januari 2007 - 08:43

    Papa En Mama:

    Ik zie het al: je hebt een prima week gehad, lekker meid! Je verengelst ook al behoorlijk, in spraak en schrift. :) Moet ik je weer Nederlands leren als je terug bent?! ;) Het was vast heel gaaf om bij het hockey en bij de ambassadeur te zijn en veel mensen te ontmoeten. Ik heb er de hele week aan gedacht en over gepraat, zo leuk vond ik het dat je deze uitnodiging kreeg. We hopen je gauw weer te spreken, want naar je trip met Emma zijn we natuurlijk ook hartstikke nieuwsgierig. Tot gauw lieverd

  • 28 Januari 2007 - 10:39

    Floor:

    Leuk hoor Roxanne. Je beleeft veel heel veel leuke dingen. Leuk met die foto's. Jij met je schaduw. Wij hadden 2 dagen winter. De temperatuur ging binnen een dag van +8 naar -7. De eerste marathon op natuurijs is gereden( een bevroren asfaltbaan).We kijken nu tennis in"je land". Mijn kersverse kleinzoon Jelle is erg ziek geweest, maar redt het gelukkig weer. Het is een schatje. Naar als ze zo ziek en benauwd zijn. Verder gaat alles z'n gewone gangetje. In het filmhuis draaien we nu 2 avonden de film van Al Gore over het milieu en de consequenties. Er is veel belangstelling voor. Laat niet alles kloppen, dan nog brengt het de discussie op gang. Werk ze , geniet ze! Je zult zien dat die tweede helft op eens heel snel gaat.

    Groetjes,
    Floor.

  • 28 Januari 2007 - 11:36

    Suuz:

    Hee Rox! Wat leuk die uitnodiging!!! echt wel grappig dat je zulke dingen allemaal meemaakt! Geniet er maar lekker van, want hier in Nederland is het toch alleen maar koud, nat en donker :S
    LIEFS

  • 28 Januari 2007 - 16:24

    Anita:

    hoi roxanne,
    is sydney niet zover naar toe te reizen?
    is melbourne verder?
    wat gaaf om die wedstrijd te gaan zien en dan samen te bbqen bij de ambassadeur!
    lijkt me gaaf hoor1
    geniet maar lekker!
    hier is het koud geweest en nu erg nat, maar we wachten nog op de sneeuw!
    liefs van ons allen, anita en de mannen

  • 28 Januari 2007 - 16:26

    Renske:

    heejj.. vett hoor tot snel KUS mij

  • 28 Januari 2007 - 19:25

    Nickie!!:

    Wat suuz zegt, nat en vooral KOOUUUDDDD! Ben nog steeds verkouden, begin nu aan mijn derde week verkoudheid WOEHOEEE! EnnE...jij gaat aan de drank begrijp ik haha ^^.
    Wat vet van die hockeytoestand! HEEEEL VEEEL PLEZIER! Heb je wel gemist trouwens vanaf de laatste keer...ik dacht..hmm die verveelt zich ook niet haha grapje.

    Dikke kus

  • 30 Januari 2007 - 11:33

    Titia:

    Hee Roxanne,
    Ja ik heb ook op het candea gezeten. Heb in 2003 me VWO afgesloten. Moet nu snel weer gaan, binnen 24 uur ben ik vertrokken naar Oz!

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roxanne

Ik ga als au-pair naar Canberra, en hier kunnen jullie lezen wat ik allemaal meemaak. Voordat ik naar Canberra ga, ga ik eerst nog wat van het land zien, door zelf te reizen en met de familie kom ik nog in Sydney. En zelf ga ik halverwege maart nog twee weken naar Melbourne voor het WK zwemmen!

Actief sinds 01 Sept. 2006
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 55076

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2006 - 07 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: