Groot nieuws!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Roxanne Kusters - WaarBenJij.nu Groot nieuws!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Roxanne Kusters - WaarBenJij.nu

Groot nieuws!!!

Door: Roxanne

Blijf op de hoogte en volg Roxanne

03 Maart 2007 | Australië, Sydney

Wat ik de vorige keer nog niet verteld had was dat ik maandagochtend lekker in bed lag uit te slapen, omdat ik vrij was, toen de telefoon ging en enkele seconden later er op mijn deur werd geklopt.
Met mijn meest slaperige stem zei ik "ja" en Cath kwam binnen met de mededeling dat er telefoon was (van ze dacht mijn vader) voor mij.
Nog steeds slaperig, maar wel met ernstige scenario's in mijn hoofd, kreeg ik niet mijn vader maar mijn broer Kevin aan de telefoon. Nog steeds ging er vanalles door mijn hoofd, maar mijn lieve broer scheen dit niet door te hebben, dus het duurde zeker een minuut (en een minuut is lang in zulke situaties) voordat hij eindelijk vertelde waarom hij belde!
Gelukkig was het geen vervelend nieuws, nee het was zelfs geweldig goed nieuws!!!!

Kevin en Liesbeth gaan TROUWEN!!!!! En om dit leuke nieuws met mij te delen belden zij mij dus helemaal in Australië op! Nou voor dat nieuws mag je me dan wel storen, tijdens mijn vrije maandagochtend:D

Ik hoef niet te haasten voor deze bruiloft, want hij is pas volgend jaar, op 29 april. Maar ik kijk er al wel ontzettend naar uit en heb de hele dag trots rondgelopen:D Echt super dat ze mij even gebeld hadden!

Goed, ik had al verteld over de zomerstormen, dinsdagavond hadden we regen en onweer, maar de volgende dag vonden Cath en ik uit dat de storm in Canberra Center en de noordelijke suburbs echt flinke schade had veroorzaakt, met zoveel hagel dat ze straten compleet wit waren. Het grote wineklcentrum in Canberra Center is compleet afgesloten vanwege de grote waterschade. Meteen kwamen er ook waarschuwingen dat deze stormen eerder regel dan uitzondering gaan worden, dus weer een extra reden om die test te gaan doen zondag en te zien wat we als individu kunnen doen om het klimaat te helpen.

Woensdag was ik met de kids "Playschool" aan het kijken (een ontzettend goed kinderprogramma dat al 20(!) jaar loopt) toen daarin een weerwaarschuwing kwam voor de komende uren. We hadden net het eten op tafel toen de onweer boven ons lostbarstte en zelfs de stroom voor een aantal seconden compleet liet uitvallen. We zeiden net tegen elkaar, gelukkig hebben we het eten al klaar, toen alles weer aansprong. Ik ben maar niet naar Pilates gegaan, want ik wilde het ongeluk ook niet opzoeken, hoewel de storm bij ons alweer over was.

Donderdag was ik superdruk, ik moest boodschappen doen en schoonmaken en dat had zich tijdens de week opgestapeld, maar donderdag was het allemaal gedaan. Ze hebben hier 'food markets' waar verschillende slagers, groentemannen en bakkers bij elkaar zitten, en je heel goed fruit en groente kunt krijgen voor een lage prijs, ze beconcureren elkaar namelijk, dus als je slim shopt kun je goedkoop uit zijn en wat je krijgt is vele malen beter dan dat van de supermarkt.

Vrijdag had ik 's morgens de meiden en in de middag gingen we naar het zwembad voor de zwemlessen. Daarna ging ik weer op weg voor mijn pianolessen. Het gaat best goed en ik heb vrijdag voor het eerst met twee handen gespeeld!!

Nu is het weekend, en ik ga denk ik een relaxed weekend hebben. Nog twee weken en dan vertrek ik voor 10 dagen naar Melbourne!

xxx Roxanne

  • 03 Maart 2007 - 10:37

    Mama:

    Leuk hè? Nu kunnen we gaan sparen, snode plannen beramen, een lied bedenken, foto's verzamelen en zo. Ik benal begonnen! Tot morgen! :)

  • 03 Maart 2007 - 11:50

    Renske:

    ik mis je !! Kom je snel weer op msn? Nog veel plezier. Xx Renske

  • 04 Maart 2007 - 10:43

    Sylvia:

    Hoi Roxanne
    Ik denk dat Kevin je zo vroeg vertelde over hun trouwplannen om er zeker van te zijn dat jij op hun bruiloft dan een mooi lied gaat spelen op de piano, blijf oefenen! hihi

  • 04 Maart 2007 - 12:19

    Nickie!!:

    Coelie joelie allemaal! Maar waar blijven die foto's toch?! Of ben je soms gestopt met foto's maken?!

  • 04 Maart 2007 - 15:56

    Suuz:

    Hee gril ;) Gefeliciteerd met je brother! nóg een bruiloft! Spannend allemaal :) KUS

  • 04 Maart 2007 - 18:59

    Floor:

    Leuk hoor, een bruiloft. Ik spreek uit ervaring want ik heb er al 2 gehad. Zo'n jaar is zo om.
    Dat weer is ook daar dus extreem, spannend zeker?
    Je tijd gaat opschieten, zeg. Doe nog gauw alles wat je leuk lijkt of ben je verzadigd? Groetjes,
    Floor.

  • 04 Maart 2007 - 21:15

    Anita:

    hoi roxan, wat een geweldig nieuws van je broer en zijn vriendin. feest in het vooruitzicht, niks mis mee!
    wat een weer bij jullie he, kun je toch zien, dat de natuur overal van slag is en niet alleen in nl zoals wij dan denken.
    je gaat ook naar melbourne, hadden we elkaar bijna nog ontmoet..
    de dochter van mijn vriendin uit nieuw zeeland is daar 2x binnen 1 week geopereerd aan har hoofd ivm epileptische aanvaalen om deze terug te dringen....
    ik wilde mijn vriendin daar ter zijde staan, maar ze vond het leuker, als we dan een keer naar nieuw zeeland zouden komen...
    we hebben besloten dat te doen en gaan van de zomer 5 weken naar nieuw zeeland, tof he!
    ga jij maar lekker melbourne bekijken kun jij me straks vertellen of we daar ook ooit naar toe moeten.....
    liefs anita

  • 06 Maart 2007 - 20:56

    Opa En Oma:

    Lieve Roxanne,
    ee ort berichtje uit Purmerend,We gaan dit weekend naar je ouders.Je hebt het nog steeds naar je zin met al je verhalen die positief zijn De hartelijke groeten Opa enOma.

  • 06 Maart 2007 - 23:37

    Mieke De Lange:

    Wilma vertelde me dat je ver weg was en dat je via internet iedereen op de hoogte houdt van je wel en wee.En kennelijk niet alleen van jouw wel en wee......
    Voor het hele gezin van Wilma en Peter geldt: GEFELICITEERD !!! met het voorgenome huwelijk van Kevin en Liesbeth. Het zal vast een topdag worden. Feestvieren lukt wel bij de kustertjes! ;-)
    En voor jou Roxanne: heb het leuk daar ver weg, geniet! En ik denk dat ik af en toe meelees hoe je het vergaat.
    Groeten van je moeders ex- collega Mieke

  • 13 Maart 2007 - 22:43

    Mama:

    Een bericht van 12 dagen oud!? Alsof je niets te melden hebt?! Jullie hebben prachtig voor ons gezongen vorige week en vanmorgen. En morgenochtend gaan we nog even lekker kletsen voor je naar Melbourne vertrekt. Mijn verjaardag zit er bijna op, ik ga maar eens slapen. Dag lieverd. KUS

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roxanne

Ik ga als au-pair naar Canberra, en hier kunnen jullie lezen wat ik allemaal meemaak. Voordat ik naar Canberra ga, ga ik eerst nog wat van het land zien, door zelf te reizen en met de familie kom ik nog in Sydney. En zelf ga ik halverwege maart nog twee weken naar Melbourne voor het WK zwemmen!

Actief sinds 01 Sept. 2006
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 55107

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2006 - 07 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: