Daar ben ik weer! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Roxanne Kusters - WaarBenJij.nu Daar ben ik weer! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Roxanne Kusters - WaarBenJij.nu

Daar ben ik weer!

Door: Roxanne

Blijf op de hoogte en volg Roxanne

16 Maart 2007 | Australië, Sydney

Sorry, sorry, sorry.... Het heeft weer even geduurd, maar hier is weer een lang verwacht bericht van mij! Ik moet wel even nadenken over wat ik gedaan heb sinds ik de laatste keer schreef.

5 t/m 9 maart was een gewone werkweek, geen pilates, want ik was online met m'n moeder en dat vond ik wel een goed excuus om het een keer over te slaan. Maandag was Emma hierheen gekomen en hebben we een gezellige avond in de tuin gehad, we hebben wijn gedronken en veel gelachen. Vrijdag had ik weer pianoles, waarmee ik nu dus al over de helft ben, omdat ik een les mis als ik naar Melbourne ben.
Conor mag niet meer zwemmen van de dokter, dus hij kon niet mee naar het zwembad en dus bleef ik bij hem. Het was best wel zielig, want hij wilde heel erg graag zwemmen, en hij vindt het ook eindelijk leuk, en nu mag hij voorlopig niet meer... Echt sneu dus. We hebben er maar iets speciaals van gemaakt, dus ging hij mee naar de winkels om mij te helpen.

In het weekend ging ik even een lijstje maken van alle dingen die ik nog wil/ga doen hier in Australië en hoeveel weken er nog over zijn. Ik kwam tot de conclusie dat dat weekend het enige compleet vrije weekend in Jerra was, in alle verdere weken staat er steeds minimaal een dag iets op het programma. Ik ging dus ook maar eens even alle boekingen ed. regelen en nu heb ik dus de vlucht naar Darwin ook definitief geboekt, dus er is geen weg meer terug, ik ga naar Darwin voor een week!!! De vluchttijden zijn iets minder: 6 uur 'smorgens vertrekken vanuit Sydney (was goedkoper en we gaan die week ervoor naar Sydney) en als ik terug ga, 1.40 's nachts vanuit Darwin, met een 7.30 aankomst in Sydney, maar moet ik de bus nog naar Canberra nemen en helaas, helaas, die sluiten niet echt aan, dat wordt dus minimaal 4 uur wachten.

Zondag vierde Canberra dat het 94 jaar werd (pas 94 jaar!) en daarom was er een groot feest in het Commonwealth Park waar ik heen ging. Cath ging ook met de kinderen, dus eerst heb ik even bij hun gezeten, bij het kinderpodium, en later waren Neil en Jodie er ook en ging ik men hen naar het algemene podium. Helaas was de muziek niet echt mijn smaak en een beetje hard, dus we konden niet echt kletsen.

Maandag begon weer een week, woensdag wél naar pilates geweest en vandaag is het alweer vrijdag. Ik wilde Conor meenemen naar de film, maar bij de bioscoop aangekomen bleek dat de gekozen film nog helemaal niet draait (stond wel op hun website) en verder was er niets geschikts voor kinderen aan het draaien. Dus hebben we maar rondgelopen in het winkelcentrum van Woden, wat Conor ook best wel leuk vond. Gisteren was ik trouwens nog met Jodie naar de pub van de Universiteit van Canberra, waar een Australische band optrad, Blue King Brown, een beetje reggea achtig, was wel gezellig!

En morgen ga ik naar Melbourne!!!! Op donderdag 29 maart kom ik weer hierheen, maar in de tussentijd ben ik dus lekker vakantie aan het vieren.
Ik wil onder anderen Great Ocean Road gaan doen en ik ga natuurlijk naar het WK zwemmen!!! Daar heb ik echt zin in! Als je op tv gaat kijken: misschien zie je mij wel!! Ik ga vrijdag 23 en zaterdag 24 maart naar het synchroonzwemmen en zondag 25 maart naar het wedstrijdzwemmen.

Maar goed ik moet nog een aantal dingen doen, dus ik ga dit verhaal maar weer eens afsluiten, op naar Melbourne!

xxx

  • 16 Maart 2007 - 11:41

    Renske:

    Ben de eerste :D
    Leuk allemaal
    xx. Renskeeeee

  • 16 Maart 2007 - 14:33

    Suuz:

    Hee meis, wow, wat een plannen en avontuurtjes allemaal :) Klinkt keileuk allemaal! Hier druk met school, das weer andere koek he? hahaha Verder gaat alles goed. KUS

  • 16 Maart 2007 - 18:12

    Papa:

    Veel plezier en geniet van alles.

  • 16 Maart 2007 - 22:41

    Marga:

    he meis,
    ontzettend veel plezier.
    ik heb ondertussen de cd-rom gevonden....

    dikke kus mij

  • 17 Maart 2007 - 12:06

    Mama:

    Ik kreeg net een mail van Cath dat je goed bent aangekomen in Melbourne en dat de hostel ok is. Gelukkig maar. Je sms-te al dat de reis verschrikkelijk saai was, geen film of zo in de bus. Hopelijk had je iets te lezen of kon je een beetje slapen. Nu lig je denk ik in je hostel te slapen. Is het er druk, aangezien er ook formule 1 in Melbourne verreden wordt? Lieverd, geniet lekker van je reis, ga veel dingen zien en doen en maak je, soms zuur verdiende, geld maar lekker op! Dikke zoenen uit Duiven! :D

  • 17 Maart 2007 - 18:16

    Nickie!!:

    pf fwat een lap tekst, maar ben er doorheen gekomen hoor. haha geintje, leuke dingen aallleemmaal!! veeel plezier in melbourne!!
    xx

  • 18 Maart 2007 - 11:07

    Frank:

    heej roxanne! Ik kreeg van je ouders een bericht en ik las het nu zelf ook dat je in Melbourne bent!Ik ook! ik ben aan het begin om me te settelen hier in Melbourne voor 3 maanden minimaal en misschien is het wel leuk om even wat te drinken ergens ofzo. Als je het leukt lijkt dan mag je me wel bellen.
    0415611256

    Ha ik hoor het wel!

    Groetjes Frankie(assistent van de dansles van je ouders)
    xxx
    s Frakn

  • 18 Maart 2007 - 14:05

    Eva:

    Ha Roxanne,

    Het is alweer een tijdje geleden dat ik je een berichtje stuurde. Wat een avonturen allemaal in dat hete Australië. Zo te horen heb je het erg naar je zin. Je komt toch nog wel terug naar Nederland he? ;)

    xxx Eva

  • 19 Maart 2007 - 19:16

    Anita:

    have fun in melbourne!
    geniet ervan liefs anita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roxanne

Ik ga als au-pair naar Canberra, en hier kunnen jullie lezen wat ik allemaal meemaak. Voordat ik naar Canberra ga, ga ik eerst nog wat van het land zien, door zelf te reizen en met de familie kom ik nog in Sydney. En zelf ga ik halverwege maart nog twee weken naar Melbourne voor het WK zwemmen!

Actief sinds 01 Sept. 2006
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 55062

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2006 - 07 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: