Melbourne! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Roxanne Kusters - WaarBenJij.nu Melbourne! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Roxanne Kusters - WaarBenJij.nu

Melbourne!

Door: Roxanne

Blijf op de hoogte en volg Roxanne

22 Maart 2007 | Australië, Melbourne

Hallo iedereen!

Even een kort berichtje van mij uit Melbourne, aangezien mijn tijd op de computer bina voorbij is...

Zaterdag dus vertrokken met de bus en ik kwam rond 9 uur aan in Melbourne. Ik ben naar mijn hostel gelopen, maar omdat het toch wel een beetje ver was ben ik onderweg op de tram gestapt en zo dus rond half 10 in mijn kamer beland. De buurt was echter niet echt vriendelijk (zelfs een beetje eng) en het hostel was niet slecht, maar ook niet goed, dus zondag ben ik rond gaan lopen op zoek naar een ander hostel. Die had ik 's avonds eenmaal gevonden, maar daar kon ik niet meteen in en ik had toch nog betaald voor dat eerste hostel, dus dat maakte niet zoveel uit.

Maandag vertrokken voor een tweedaagse tour naar Great Ocean Road en dat was erg mooi en gezellig. Heb weer wat nieuwe mensen leren kennen en een paar daarvan gaan zaterdag ook naar het synchroonzwemmen, dus dat wordt ook wel weer gezellig. We hadden supergoed weer, wel koud, maar droog en een mooie zonsondergang bij de Twelve Apostles.

Dinsdagavond, na de tour, ben ik naar mijn nieuwe hostel gegaan in North Melbourne. Het is wel een beetje verder van het centrum af, maar ik voel me er veel prettiger en ik vind het hostel beter en fijner.
Woensdag met de gratis touristenbus gegaan en een beetje rondgelopen in de stad en de Botanic Gardens. 's Avonds werd ik gebeld door Frank (de assistent bij mijn ouders dansles) die ook in Melbourne is. We hebben afgesproken in de stad en hebben een gezellige avond gehad.
en vandaag naar Victoria Markets, de grootste markt van het zuidelijk halfrond, dus heb me daar ook wel een paar uurtjes vermaakt. Heb nu 'Uggs' gekocht, de beroemde laars, die oorspronkelijk (en dan wist ik eerst niet) hier uit Australië komen. Dus ik heb in ieder geval lekker warme voeten in de winter volgend jaar! Ze zijn gemaakt van schapenleer en binnenin zit echt schapenwol, maar jullie komen ze maar bewonderen als ik weer thuis ben:)

Mijn tijd is nu om, jullie horen weer van mij!

xxx Roxanne

  • 22 Maart 2007 - 06:13

    Kevin En Lizzy:

    Hoi Rox,

    leuk om te lezen dat je in Melbourne zit nu. Ik zal mijn dagboek later doorneuzen om te kijken of er nog interessante plekken zijn.
    Uit mijn bolle koppie zeg ik: het sportmuseum naast het cricketstadion MCG (andere kant van het spoor vanaf het zwembad/tenniscomplex), St. Kilda festival en Moomba (waarschijnlijk beide al geweest, maar wie weet), Chadstone Mall (grootste overdekte winkelcentrum van het zuidelijk halfrond). Wat verder weg kun je naar de Pinguin Parade op Phillip Island, wandelen door Wilsons Prometory en Snowy Mountains.
    Als ik nog meer bedenk, dan hoor je het wel.
    X

    Kevin en Lizzy

  • 22 Maart 2007 - 07:37

    Suuz:

    Hee Rox! Wat leuk dat je mensen hebt ontmoet die ook naar het synchroonzwemmen gaan! Het zal vast heel leuk worden :) Geniet er nog maar even van! LIEFS
    suuz

  • 22 Maart 2007 - 11:45

    Elise:

    Zow wat een leuke dingen beleef je allemaal zeg!! Ik ben nu op school, bijna aan het einde van mn eerste blok dus ik moet ook weer voor mn tentamens leren...helaas. Maarja... met de kinderen ook nog steeds alles goed? Naja ik ga maar weer ns wat doen. K ben benieuwd naar je verdere avondturen in Melbourne!!
    xxx Elise®

  • 22 Maart 2007 - 16:49

    Nickie!!:

    WOOWW dat klinkt allemaal super tof, i kwil ook!! NOOU ik ga lekker ook wat leuks doen!! ik ga kamelen rijen en sfinxen bezoeken in Egypte!

    XX

  • 22 Maart 2007 - 18:32

    Anita:

    hoi roxanne,
    geweldigr ervaring zo alleen weer op pad!
    goed hoor, wat spannend om ook weer contact te zoeken met andere reizigers!
    have fun!
    liefs anita

  • 23 Maart 2007 - 18:28

    Papa En Mama:

    we hebben heel wat ge-smst en morgen gaan we even bellen. Je eerste dag bij het WK zit erop. De uitzendingen beginnen hier pas zaterdagnacht, de finales zondagochtend. We gaan natuurlijk wel op Eurosport kijken. Vooral of we jou zien! Dit is leuk, we merken het op alle fronten! Dag lieverd, tot gauw. XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roxanne

Ik ga als au-pair naar Canberra, en hier kunnen jullie lezen wat ik allemaal meemaak. Voordat ik naar Canberra ga, ga ik eerst nog wat van het land zien, door zelf te reizen en met de familie kom ik nog in Sydney. En zelf ga ik halverwege maart nog twee weken naar Melbourne voor het WK zwemmen!

Actief sinds 01 Sept. 2006
Verslag gelezen: 622
Totaal aantal bezoekers 55069

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2006 - 07 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: