Weer thuis! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Roxanne Kusters - WaarBenJij.nu Weer thuis! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Roxanne Kusters - WaarBenJij.nu

Weer thuis!

Door: Roxanne

Blijf op de hoogte en volg Roxanne

30 Maart 2007 | Australië, Sydney

Hallo!

Ja ik ben weer in Jerrabomberra! Iets eerder dan verwacht stapte ik op dinsdag 27 maart in de bus terug hierheen. Maar daarvoor heb ik nog wel een aantal hele gave dingen gedaan!

Vrijdag, eindelijk de dag was aangebroken dat ik naar het WK zou gaan!!! Woehoe! Meteen 's morgens al had ik er super zin in. Ik ben nog even naar St. kilda's gegaan, het strand van Melbourne, waar de temperatuur goed was, maar de wind waaide zo hard dat het zand keihard tegen je benen sloeg en dat deed erg zeer. Na een uurtje dus maar weer terug gegaan naar mijn hostel. Ik had niet zo goed geslapen, omdat het donderdag en vrijdag en snikheet was in Melbourne en in tegenstelling tot Jerra bleef het hier ook 's nachts echt superwarm. Dus ik heb nog even een uurtje plat gelegen, lekker gerelaxed en toen omgekleedt, in mijn oranje shirtje! Klaar om naar Rod Laver Arena te gaan! De vrije kur finale van de duetten stond gepland!

Ik was ruim op tijd bij het stadion en er waren allerlei sponsors met gratis dingen op het terrein, dus met wat gratis gadgets ging ik naar binnen, om te zien dat ze de zwemsters al aan het voorstellen waren!!! Dat was wel een beetje een teleurstelling en onwaardig voor de zwemsters, want ik denk dat maar 30% van de stoelen verkocht was (of nog minder) en de helft van die mensen was nog aan het rondlopen en binnekomen, dus niemand had echt oog voor wat er gebeurde.

Maar ik had een goede plaats, op de eerste rij en heb een paar goede foto's kunnen maken! En natuurlijk goed zwemmen gezien, waarna Rusland won, al was dat niet echt een verrassing. Maar wel goed! Nederland als 10e geeindigd.
Na het zwemmen ben ik met de tram weer naar mijn hostel gegaan.

Zaterdag ben ik naar Fitzroy gegaan. Dit is een buurt met veel artiesten en gekke mensen (zo vertelde iemand me) en er zitten wat aparte winkels. Ik heb daar een beetje rondgelopen, maar t was niet echt mijn ding, dus toen ben ik nog even naar Federation Sqaure gelopen en toen terug naar mijn hostel. 's Avonds voor de tweede keer naar het WK, nu voor het vrije kur van de teams, mijn favoriete onderdeel en hiervoor had ik ook een iets duurder kaartje gekocht en dus een nog betere plaats. Ik ben nu sneller doorgelopen naar het stadion, want ik wilde het voorstellen niet nog een keer missen:D Het was nu iets drukker, wat ook wel leuker was, ook voor de zwemsters.
De finale was echt super, met echt geweldige lifts, waar je echt de verschillen kon zien tussen Rusland, Spanje en de rest. Vooral de lifts van Rusland waren een lichaamslengte hoger dan van de andere teams, en Spanje had een lift waarbij een meisje op vier anderen leunden, dus elke hand op een hoofd en elke voet op een hoofd, waardoor ze eerst voorover gebukt stond, maar die andere meisje bewogen dus stond ze een aantal seconden later in brug (achterover gebukt zeg maar) zonder dat ze haar handen of voeten verzet had. Op het moment zelf realiseerde ik het me helemaal niet. ik moest echt terugdenken van: hoe stond ze ook alweer en hoe is nu zo geeindigd. Anyway, voor mensen die niet veel van synchroonzwemmen weten wordt dit verhaal een beetje saai, dus ik rond het snel af.
Spanje had dezelfde artistiek waarde als Rusland en dat is heel lang niet voorgekomen. Spanje werd nu tweede met maar een half punt verschil op Rusland, dus wie weet volgend jaar op het EK of de Olympische Spelen, kan Spanje Rusland wel eens van de troon gaan stoten!

Goed, er waren ook nog wat Ierse meiden die ik ontmoet had tijdens Great Ocean Road, dus die heb ik nog even opgezocht en met hun ben ik teruggelopen naar het centrum. Maar zij hadden een verjaardag van iemand, dus zij ging naar hun hostel en ik kende die persoon toch niet, dus ik ging naar mijn hostel.

Het weer was inmiddels omgeslagen naar winderig en koud en vanaf zondag was het dus echt koud, dus schoenen, lange broek en trui aan, helaas.

Zondag voor de laatste keer naar het WK, nu voor het wedstrijdzwemmen, met een damesteam in de 4x100 vrij estafette! Hoewel Australiërs zich dus niet echt laten gaan (tenminste niet bij het zwemmen) was die estafette echt een gekkenhuis, omdat Australië het gevecht aanging met Amerika en het erg close was. Ik zat voor mezelf Nederland keihard aante moedigen en het heeft geholpen, want Asutralië werd WereldKampioen, Amerika tweede en Nederland op een zeer verdienstelijk plaats 3e!!! Reden om te juichen dus!

Maandag, mijn laatste dagje in Melbourne, ging ik naar Melbourne Central, een groot winkelcentrum waar ik nog nieuwe schoenen had kocht. (Ja dit werd leuk met inpakken:P) En 's avonds ging ik naar Federation Square waar ze een groot scherm hadden met het wedstrijdzwemmen. Leuk dacht ik, maar de sfeer was ver te zoeken en de host deed erg zijn best, maar niemand had zin om ect mee te doen, dus ik had wel medelijden met hem. Ik raakte nog aan de praat met iemand uit Nederland, maar het werd ook kouder en kouder, dus ik ben snel teruggegaan naar het hostel, spullen gepakt en naar bed gegaan. Ik moest namelijk dinsdga om 5.15 op om mijn bus te halen.

Nou dinsdag dus heel vroeg opgestaan, want je moet dan een half uur voor vertrek bij de vertrekplaats zijn en ik moest er met de tram heen. Kom je daar een half uur eerder, moet je 25 minuten wachten voordat ze daadwerkelijk je kaart checken, 25 minuten die je langer in bed had kunnen blijven:?
De busreis was erg saai, want de batterij mijn mp3-speler was leeg en de beste chauffeur had geen films in de bus, dus erg veel van de omgeving gezien hahahaha!

In Jerrabomberra waren Cath, Paul en de kids nog steeds in Forster voor de vakantie, dus ik kwam thuis in een leeg huis en dat was toch wel een beetje gek, maar ook wel relaxed. Woensdag wat boodschappen gedaan, verder niets en hetzelfde voor donderdag, eind van de middag kwam de familie weer thuis en dat was een warm welkom. Erg gezellig.

Zaterdag vieren we de verjaardagen van de kinderen voor vrienden, wat betekend dat er morgen zo'n 30 kinderen over de vloer komen! Lekker druk!

En dinsdag gaat Paul dan weer terug naar Bahrein voor de laatste paar weken. En zondag is het voor mij nog maar 5 weken voordat ik in het vliegtuig stap richting Nederland. Oh de tijd vliegt voorbij nu! Maar het is nog wel leuk hier! (Enig minpunt, de herfst lijkt hier nu echt begonnen en het wordt koud... :( )

Nou sorry voor het lange verhaal, maar het houdt jullie in ieder geval van de straat!

Dikke KUS Roxanne
xxx

  • 30 Maart 2007 - 06:13

    Papa En Mama:

    Nou heerlijk zo'n lang verhaal! Gelukkig doet de computer het ook weer, kunnen we tenminste weer klessebessen. De zomer van Australië is eigenlijk best kort. Wij hebben 7 maanden zomertijd, dat is daar wintertijd. Gek idee, je denkt bij Australië toch vooral aan een warm land. Ik zal mijn verhaal kort houden. We tellen af: nog maar 5 weken en je komt naar huis! Dag lieverd, we spreken elkaar gauw weer. XXXXXXXXXXXX

  • 30 Maart 2007 - 08:11

    Marga:

    he meis,

    idd een lekker lang verhaal maar wel een zeer goed verhaal.
    lijkt me super gaaf zo'n wk meemaken, heb het op tv ook een beetje gevolgt echt super.
    ik ben echt de weken enorm aan het aftellen kan niet wachten tot je weer terug bent. maar wat zijn die maanden aan de andere kant toch weer voorbij gevlogen.
    meis ik spreek je snel.

    dikke kus

  • 30 Maart 2007 - 13:03

    Suuz:

    Hee meis! WOW, die lift had ik wel willen zien, maar ik heb niets op tv gezien van synchroonzwemmen. En bij jou de herfst, hier eindelijk het vorjaar!!! de hele week al mooi weer, zonnetje, terrasje pakken dus, heeeeerlijk! Lieve Rox, succes met de verjaardag en 30 schreeuwende kinderen om je heen ;)
    Liefs Suuz

  • 30 Maart 2007 - 13:06

    Cora:

    Eej Rox,

    Superstoer joh! Gewoon ff naar die WK's! Ze hebben bij jullie wel aldoor van zulke dingen hè!!

    Bij ons is er half april een Family Circle Cup (tennis). Alle toptennisters komen daar spelen, dan spelen o.a. Martina Hingis en Venus en Serena Williams! Daar wil ik dus ook wel errug graag heen haha :D Verders hebben ze hier natuuk voornamelijk Football.. maar dat boeit me niet zo haha..

    Hier ist net lente maar al 25 graden!

    Nou veel succes nog je laatste 5 weken!!

    Groetjes uit South Carolina!!!
    Cora

  • 30 Maart 2007 - 18:24

    Nickie!!:

    NEEEE waarom verklap je nou wie er gaan winnennnnn!!! OOOOHHH IK HAD ET TOCH NOG NIET GEZIEN< HIER KOMT ET PAS VAN ET WEEKEND OOOOHHHH NOOOO haha.

  • 02 April 2007 - 19:23

    Szende:

    Hoi Roxanne,

    wat leuk om jou verhaal weer te lezen. Sorry dat ik al een tijdje niets van me liet weten, maar had het heeel erg druk. Deze week nog heel hectisch en dan keert de rust terug... Wat gaat de tijd snel! Kan niet wachten om je verhalen persoonlijk te horen! Hoe was het feest van de kinderen? Daar lees ik denk ik straks meer over. Heel veel kusjes, ik ben je niet vergeten, hoor!

    Liefs, Szende

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roxanne

Ik ga als au-pair naar Canberra, en hier kunnen jullie lezen wat ik allemaal meemaak. Voordat ik naar Canberra ga, ga ik eerst nog wat van het land zien, door zelf te reizen en met de familie kom ik nog in Sydney. En zelf ga ik halverwege maart nog twee weken naar Melbourne voor het WK zwemmen!

Actief sinds 01 Sept. 2006
Verslag gelezen: 561
Totaal aantal bezoekers 55074

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2006 - 07 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: