Verjaardagen, dierentuin &het aftellen is begonnen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Roxanne Kusters - WaarBenJij.nu Verjaardagen, dierentuin &het aftellen is begonnen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Roxanne Kusters - WaarBenJij.nu

Verjaardagen, dierentuin &het aftellen is begonnen

Door: Roxanne

Blijf op de hoogte en volg Roxanne

13 April 2007 | Australië, Sydney

Daar ben ik weer!!! Wow ik heb het druk gehad de afgelopen 2 weken.

Zaterdag 31 maart dus de verjaardag van de kids. Omdat Paul nu terug was voor een paar dagen vierden we alle verjaardag tegelijk. De Gecko-gang kwam, een entertainment-groep, die met twee personen de kids lekker bezig hebben gehouden! De zon scheen lekker, dus ben nog verbrand, want we hadden wel gehoopt op zonnig weer, maar niet zo zonnig verwacht. 's Avonds ging ik nog uit met Jodie, maar ik was moe en zij was nog moeier, dus echt veel lol hadden we niet en om kwart over twaalf was ik alweer thuis.

Zondag 1 april heb ik 's avonds opgepast, want Cath en paul gingen een avondje uit en ik had Cath met Kerst een gratis babysit-dag/avond gegeven, dus daar maakten ze nu graag gebruik van:D Maar de kids vonden het zwemmen op tv ook erg interessant, dus we hebben gezellig met z'n viertjes het zwemmen gekeken.

Maandag had ik vrij, want Paul was er nog steeds, dus die deed de rest en dinsdag weer op naar het vliegveld om Paul weg te brengen. Verder zijn Cath en ik nog even naar de 'Brand Depot' geweest, waar ik nog ene leuk topje gekocht heb.

Weonsdag moest ik 's morgens nog even werken en 's middags had ik mijn laatste pianoles, dus nu kan ik een aardig deuntje spelen. Eens kijken of ik in Nederland ook lessen kan gaan volgen.

Donderdag ging ik naar de dierentuin in Canberra waar ik de 'zooventure' tour ging doen en dat was heel erg gaaf! Ik heb een tijger, tigon (combinatie van een tijger en een leeuw, met de tijger als vader) puma's en otters gevoerd!!! En een beer heeft mais van mijn hand gelikt en iedereen heeft een boa om zijn nek gehad (een levende wel te verstaan!!!) Dus een leuke dag gehad!

Vrijdag had ik 'smorgens de meiden en toen heb ik ze meegenomen naar het zwembad. We hadden van die noodles bij ons en 1 daarvan is rood. Tijdens het WK zwemmen kwam er regelmatig een rode lijn in het beeld om aan te tonen of de zwemmer een Wereld Record ging zwemmen. De meiden zwommen dus ook de hele tijd Wereld Records, want iemand moest de noodle vasthouden en dan zwommen zij er overheen om de kant aan te tikken. Was echt grappig om te zien:D Ook zijn cath en ik aan de grote videomarathon begonnen, met de laatste Australische films die ik nog moest zien. We hadden nu eindelijk Strictly Ballroom te pakken kunnen krijgen, een soort van Australische versie van Dirty Dancing. Het is echt heel grappig, want je kunt echt duidelijk het verschil zien tussen de Australische relaxedheid en de Amerikaanse romantische insteek.

Zaterdag 7 april hadden we de verjaardag van Jordan, een van de jongens in het gezin waar Georgina werkte. Het werd gevierd in het Dinosaurus Museum. en was erg gezellig. 's Middags kwamen er nog vrienden van Cath, maar die waren niet echt geinteresseerd in mij, dus toen heb ik lekker mijn eigen ding gedaan.

Zondag dan eindelijk de echte verjaardag van Ellen en Conor, 5 jaar zijn ze geworden!!! En het was Pasen, dus eerst kregen ze cadeautjes van Cath (ik had de mijne al de 31e gegeven) en toen ging we Paaseieren zoeken. Mama had Ellen een kaart gestuurd via de mail, met zingenede kippen, dus vervolgens waren ze een half uur lang die kaart aan het afspelen, hahaha:lol:
's Avonds even online met mijn familie, die Maaike's en Renske's verjaardag aan het vieren waren.

Maandag 9 april, tweede Paasdag of Easter Monday, zoals dat hier heet. 's Morgens gewerkt en 's middags nam Cath de kids mee naar Liz en Andrew, dus had ik het rijk even voor mij alleen.

Dinsdag en woensdag heb ik de hele dag met de kids gewerkt. Dinsdag hd ik alleen Ellen en Conor, omdat Amy gewoon naar daycare ging en Pre-school vakantie heeft. Ik nam ze mee naar het National Australia Museum, waar we zeker voor 3 uur hebben rondgelopen en leuke dingen hebben gezien.

Woensdag gewoon een relaxed dagje thuis, met buitenspelen en dat soort dingen.

En gisteren, donderdag dus, zijn we vertrokken naar Sydney, waar ik nu dus weer ben. Morgen vertrek ik om 6 uur 's morgens naar Darwin, waar Emma 's avonds ook aankomt en dan gaan we vanaf maandag samen een 4-daagse tour naar Kakadu, Katherine Gorge en Litchfield maken! Heb er erg veel zin in!!!!

Volgende week zaterdag (21 april) kom ik weer terug naar Jerra en verder heb ik dan nog maar twee weken te gaan.
Vrijdag 27 april vertrekken we dan (voor mij) definitief naar Sydney. Voor mij om de laatste touristendingen te doen en voor Cath vooral voor de bruiloft van Emma. We gaan waarschijnlijk nog wel samen naar de Blue Mountains, wat me echt leuk lijkt en verder ga ik dan maar eens eindelijk 'the opara house' van dichtbij bekijken:D Want dat heb ik nu nog steeds niet gedaan!

5 Mei dan dus de bruiloft en 6 mei stap ik in het vliegtuig (16.50 mijn tijd) en dan 7 mei om 10 uur Nederlandse tijd, hoop ik dan weer op Nederlandse bodem te stappen!

Maar voor hoelang dat weten we dan nog niet:P.....

Want om heel eerlijk te zijn, bevalt het leven me op dit moment wel, dus als ik terugkom in Nederland ga ik maar eens even goed nadenken over wat ik nu wil en dan zien we wel waar het schip strandt!!!:D

Dikke KUS Roxanne
xxx

PS. Als ik jullie nu in shock achterlaat na deze laatste alinea, een oprechte sorry daarvoor, maar ik moest het even zeggen!:D

  • 13 April 2007 - 07:31

    Papa:

    Zo te zien ben ik de eerste met een reactie. Volgens mij heb je een paar leuke weken gehad en ook nog voor de boeg. Heel veel plezier in Darwin. Geniet er nog even van, want het is zo voorbij.

    Groetjes uit Duiven

    Mama en papa


  • 13 April 2007 - 09:18

    Nickie!!:

    Wat je vader zegt! Tot snel weer!
    xx

  • 13 April 2007 - 11:06

    Szende:

    Hoi Roxanne,

    je hebt het zeker heel druk! Kan niet wachten totdat je thuis bent, om jou verhalen persoonlijk aan te horen. Ben ook benieuwd naar je plannen voor de toekomst. Spreek je snel weer!

    Liefs, Szende

  • 13 April 2007 - 12:17

    Mama:

    SHOCK!!!!!!!!!!!!!!! Geen gekke ideeën krijgen jij hè! :) Waar is mijn lieve mama's-kindje? Grapje! Veel plezier in Darwin en pas op voor de krokodillen, XXXXXXXXXXXXXXX

  • 13 April 2007 - 14:11

    Luc:

    Dolfijntje

    Dat kun je ons toch niet aandoen?
    Wie moet dan voor ons zorgen als we nog eens in Duiven op bezoek zijn? ... :)

    Un fuerte abrazo
    Luc.

  • 13 April 2007 - 16:45

    Renske:

    heey ik sta der ook in :D
    maar moet je nog wel even wat leren hea
    want als er een e op het laatst kom komt
    er nooit een 'tussen
    dus het is zo renskes en niet renske's
    hahahaha :P
    xx. Renske

  • 13 April 2007 - 20:57

    Elize:

    Ik geniet iedere keer weer om te lezen hoe jij geniet van je leventje in dat verre down-under! Zo te horen wil je helemaal niet weg. Straks wil je alleen nog maar voor een vakantie naar ons kleine Nederland komen. Wat gaat zo'n jaar snel,zeg. Voor jou zal dat helemaal wel zo zijn. Ik wens je nog hele fijne weken en geniet er nog maar lekker van! Hartelijke groeten en liefs, ook namens Melissa die nu natuurlijk in bed ligt.
    Elize

  • 14 April 2007 - 19:39

    Anita:

    verbaasd me niks buurmeisje!
    geniet maar goed nog en volg je hart!
    kom eerst maar lekker thuis met alle verhalen.
    veel plezier en tot gauw, liefs anita en de mannen

  • 15 April 2007 - 07:31

    Reindert:

    Laatste alinea verbaast mij niets.
    Australie is een fantastisch land.

  • 18 April 2007 - 11:43

    Sylvia:

    Geniet nog even van de laatste weken.
    Ze zijn zo om.
    Groeten Simon&Sylvia

  • 24 April 2007 - 18:56

    Papa En Mama:

    Nu gaat het aftellen echt beginnen. Jij bent je koffer aan het pakken, spullen aan het uitzoeken. Wij hebben je kamer gelucht, gestoft en opgeruimd. Veel plezier nog de laatste dagen in Jerra en de laatste week in Sydney. Liefs vanuit een zomerswarm Duiven. XXXXXXXXXXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roxanne

Ik ga als au-pair naar Canberra, en hier kunnen jullie lezen wat ik allemaal meemaak. Voordat ik naar Canberra ga, ga ik eerst nog wat van het land zien, door zelf te reizen en met de familie kom ik nog in Sydney. En zelf ga ik halverwege maart nog twee weken naar Melbourne voor het WK zwemmen!

Actief sinds 01 Sept. 2006
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 55064

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2006 - 07 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: