Dutch Pancakes en Files - Reisverslag uit Sydney, Australië van Roxanne Kusters - WaarBenJij.nu Dutch Pancakes en Files - Reisverslag uit Sydney, Australië van Roxanne Kusters - WaarBenJij.nu

Dutch Pancakes en Files

Door: Roxanne

Blijf op de hoogte en volg Roxanne

20 Februari 2007 | Australië, Sydney

Sorry, weer een beetje laat!

Vorige week zaterdag (10 februari) had ik met Neil afgesproken in het centrum van Canberra, waar het Multicultural Festival aan de gang was. Erg druk met veel verschillende kraampjes van verschillende nationaliteiten. De Dutch Pancakes waren er ook weer, oftewel: poffertjes! Ik had ze al eerder gezien bij 'Sunday in the Park' en ze toen ook geproefd, maar die man kwam helemaal niet uit Nederland, het enige wat hij er mee te maken was dat hij een tulpenplantage had en dat ze opeens dachten: goh laten we ook eens poffertjes maken! Nou ik vond ze de eerste keer niet echt geweldig en het was dezelfde kraam, dus deze keer nam ik de moeite maar niet. Ik kan wel wachten tot ik thuiskom!

Over thuis gesproken: dat komt nu toch ook wel dichtbij zeg! Ik ga eerst nog naar Melbourne in 3 1/2 week en daarna ga ik in april met een vriendin naar Darwin voor een week! En als ik terugkom uit Darwin is het nog maar twee weken! Pfff, wel spannend weer.

De afgelopen week (van vorig weekend tot dit weekend) hebben we regelmatig regen gehad! De meeste regen dan ik voorheen hier bij elkaar heb gezien, dus dat is nogal wat. Het gras in de tuin ziet er ineens ook veel groener uit!

Woensdag (14 februari: Valentijnsdag) ging ik voor de tweede keer op weg voor die dansles. Ik wist nu waar het was EN Cath had me een route gegeven die buiten het centrum omging, dus hup daar ging ik! Maar het regende dus en dat zin Australiërs niet gewend, en dus ongelukken EN lange, lange files! Weer te laat dus, maar ik kon nog wel even kijken en heb maar besloten op die lessen helemaal niet te gaan doen en bij Pilates te blijven. Om trouwens ook even aan te geven hoe dom Australiërs kunnen zijn: de langste file op de Monaro Highway (de belangrijkste snelweg langs Jerrabomberra) was ontstaan omdat mensen gingen stoppen bij een bloemenkraampje langs de weg om bloemen te kopen, voor jawel: Valentijn! Maar goed, gelukkig stond ik niet in die file.

Vrijdag 16 februari had ik voor het eerst pianolessen, wat een uur duurde om erheen te rijden, maar ik was ruim op tijd, want ik was erg vroeg weggegaan, dus geen problemen. Ja ik moest wel het nummer voor verdwaalde studenten bellen (ja echt, zo heette dat nummer) omdat ik de studio niet kon vinden, wat gewoon een huis bleek te zijn. Maar ik mag mezelf hier vrijpleiten, want er hoorde dus een plattegrond bij mijn formulier te zitten en die hadden ze niet meegestuurd.

Goed, druk, druk dus, zondag heb ik met Jodie doorgebracht, en zijn we naar de 'National Gallery of Australia' geweest. Het was wel interessant, maar na een tijdje had ik het wel gezien daar en gingen we naar Manuka (het gebied met de restuarantjes enzo) voor een drankje en hebben we gezellig gekletst.

Vanmiddag naar Sydney gereden, waar we nu dus zijn, maar we gaan vrijdag alweer naar huis, dus dan kan ik weer op naar de piano!

Spreek jullie allemaal gauw,

Liefs Roxanne

  • 20 Februari 2007 - 11:56

    Suuz:

    leuke dingen die je meemaakt rox! keep on going!!! hier alles goed, leuk dat je onze vertraagde brief eindelijk het ontvangen, begreep je er iets van, of niet? DIKKE KUS

  • 20 Februari 2007 - 13:31

    Kevin & Lizzy:

    Hey Rox,

    zo te lezen vermaak je je wel. Had je zelf ook nog een valentijn aan de haak geslagen?
    Veel plezier in Sydney de komende dagen.
    Groeten uit Tilburg

  • 20 Februari 2007 - 17:15

    Renske:

    zit hier met een zwaargekneuste pink te type gaat niet echt snel dus!! Nou je vermaakt je goed hè?? nog veel plezier Xx Renske

  • 20 Februari 2007 - 17:36

    Opa En Oma:

    Lieve Roxanne
    Je hebt het wel erg druk met alle aktiviteiten en wat beleeft je veel.We wensen jou nog een hele prettige tijd toe.
    groetjes van opa en oma.

  • 20 Februari 2007 - 17:42

    Papa En Mama:

    Je komt nu pas los lijkt het wel! Lekker hè? We zijn hartstikke trots op je! We spreken je gauw weer. Dag lieverd.

  • 21 Februari 2007 - 21:35

    Sylvia:

    Hoi Roxanne.
    Fijn te lezen dat het goed met je gaat. Geniet nog maar van de laatste weken daar, ze zijn zo voorbij. Groeten Sylvia

  • 23 Februari 2007 - 22:49

    Nickie!!:

    Hehe, dat zijn nog eens 'nuttige' files, beter dan die hier in Nederland.

    Fijn dat je het fijn hebt hehe!! En nog bedankt voor je sms! ik ben er een week tussenuit geweest, maar daar mail ik nog wel over.
    KUS

  • 24 Februari 2007 - 21:48

    Elize En Melissa:

    Geweldig wat jij allemaal meemaakt! Ik vind het ontzettend leuk om je wederwaardigheden te lezen. Vaak lezen Melissa en ik ze samen.De tijd gaat razendsnel. Je bent nu alweer aan het vooruitblikken naar je vertrek!! Ik/wij hopen dat je nog heel veel plezier zult hebben die laatste maandjes. Liefs en geniet ervan! Melel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roxanne

Ik ga als au-pair naar Canberra, en hier kunnen jullie lezen wat ik allemaal meemaak. Voordat ik naar Canberra ga, ga ik eerst nog wat van het land zien, door zelf te reizen en met de familie kom ik nog in Sydney. En zelf ga ik halverwege maart nog twee weken naar Melbourne voor het WK zwemmen!

Actief sinds 01 Sept. 2006
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 55156

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2006 - 07 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: