Werken, winkelen en uitgaan... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Roxanne Kusters - WaarBenJij.nu Werken, winkelen en uitgaan... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Roxanne Kusters - WaarBenJij.nu

Werken, winkelen en uitgaan...

Door: Roxanne

Blijf op de hoogte en volg Roxanne

26 Februari 2007 | Australië, Sydney

Hallo iedereen!

En weer zijn we een week verder, en heb ik veel dingen gedaan.

Dinsdag 20 februari heb ik de kids naar daycare en pre-school gebracht en daarna naar het zwembad, om mijn conditie een beetje op peil te houden! 's Middags samen met Cath de kids opgehaald en zijn we direct doorgereden naar Sydney. Als we die rit in 1 keer doorrijden duurt dat ongeveer 3 uur, maar we stopten onderweg bij de McDonalds om te eten, dit is zeg maar onze vaste McDonalds voor de plaspauze en een beker thee en soms dus eten als we rond die tijd reizen. 's Avonds dus aangekomen in Sydney, weer bij Cath's ouders.

Woensdag en donderdag moest ik overdag werken, omdat Cath ook naar haar werk moest.
Woensdag kwam ze al wat eerder terug, omdat ze aan afspraak had voor de kids om de 'flowergirl dresses' en 'suit' voor de laatste keer te passen, om ze nu te gaan bestellen. Ik ging ook mee en ze zien er echt zo schattig uit:D

Donderdag heb ik de kids in de ochtend meegenomen naar Emma en Gerry's nieuwe appartement dat echt zo mooi is! En heb ik gezellig met Emma gekletst. Ook zou ik een andere au-pair ontmoeten in Sydney 's avonds, maar op het laatste moment zei ze af, omdat ze moest oppassen, Cath was naar de stad met Emma voor de 'bridemaids dresses' en de kids werden bezig gehouden door opa en oma, dus ben ik maar naar de winkels gegaan, want had niet zo'n zin om daar te blijven zitten. Kom ik terug met de bus, zijn alle wegen om het vliegveld afgesloten, ovarl politie enzo. Maar er werd niet verteld waarom en wij moesten met de bus dus helemaal omrijden. Thuis aangekomen bleek dat Dick Cheney net aangekomen was in Sydney (met z'n veel te grote vliegtuig. Waarom heeft 1 persoon zo'n vliegtuig nodig?), en dus was het hele vliegveld in rep en roer! Wegen dus afgesloten, maar ook politiehelicopters in de lucht met van die zoeklichten, om er zeker van te zijn dat er niets zou gebeuren. Sensatie, sensatie dus.

Vrijdagochtend gingen we weer op huis aan, ook omdat de kids zwemles hebben op vrijdag en ik had ook mijn pianoles, dus dat kwam goed uit.

Zaterdag (de 24e) moest Jodie's broer ergens optreden met zijn band, dus gingen we een kijkje nemen. Jodie wist eigenlijk niet zo goed wat voor muziek haar broer maakt, maar daar aangekomen was dat al vrij snel duidelijk. Allemaal haevy metal, niet echt mijn muzieksmaak dus. Het was $20 om naar binnen te gaan en daar had ik dus eigenlijk niet zoveel zin in, dus Jodie is alleen naar binnen gegaan om haar broer even te zien en in de tussentijd ben ik naar het winkelcentrum om de hoek gelopen. Het was ook niet Jodie's muziekkeuze, dus zij kwam ook naar het winkelcentrum, waar we gelunched en rondgelopen hebben en daarna zijn we naar de bioscoop gegaan. (Notes on a scandal, goede film)
Na de film zijn we naar Jodie's huis gereden waar we even gezeten en gekletst hebben en toen zijn we uit eten gegaan en daarna naar de pub. Was erg gezellig. Ik kon bij Jodie blijven slapen, dus de volgende ochtend ben ik rustig naar huis gereden voor een douche en een rustig zondagje.

We hebben op dit moment veel last van zomerstormen, met onweer, wind maar niet zoveel regen. De waterrestricties zijn onlangs weer een beetje aangescherpt, maar dit heeft nog geen gevolgen voor binnenshuis, zoals de douche. Iedereen wordt wel opgeroepen om zuinig te zijn met water. Volgende week is er een nationale test op de televisie, zoiets als de nationale IQ-test, maar dan over hoe goed je met het milieu bent. Ben benieuwd!

Nu is de week weer begonnen met Pilates op woensdag en pianoles op vrijdag en wat er in het weekend weer gebeurd zien we dan wel weer.

Liefs Roxanne

  • 26 Februari 2007 - 03:06

    Cora:

    Eej Rox,

    Hoe ist nu met jou? Zo te lezen wel goed! Al een tijdje niets meer van je gehoord!!

    Lekker er op uit geweest? Hoe lang blijf jij nu nog in Australie?

    Veel succes met je zomerstormen hehe.. ben blij dat we hier nu lekker weer hebben, rond de 20 graden, heerlijk!

    A.s. donderdag naar New York!! Mijn mams, tante en oom komen naar de USA voor 2 weekjes, echt veel zin in! Ze blijven ook een weekje bij mij!

    Nou veel plezier daar nog! Succes met de nationale test, hoop dat jullie er geen onvoldoende voor krijgen hehe..

    Liefs uit de USA!
    Cora

  • 26 Februari 2007 - 06:16

    Kevin & Lizzy:

    Hey Rox,

    leuk he, ons telefoontje van ca. 9 uur geleden? Hopelijk heb je nog ff kunnen dagdromen aangezien we je in je slaap hebben gestoord.

    Veel plezier deze week. X
    Kevin & Lizzy

  • 26 Februari 2007 - 06:58

    Papa En Mama:

    Zo kreeg jij eens leuk nieuws van deze kant van de aardbol, daar wil je wel voor wakker worden. Wij vonden het ook heel leuk nieuws. Kunnen we na gaan denken over cadeau, kleding en dergelijke. We spreken elkaar gauw weer. Dag lieverd.

  • 26 Februari 2007 - 07:24

    Desiree:

    Hai Roxanne,

    Bedankt voor je berichtje op mijn site. Ik heb ook ff jouw verhalen en foto's gekeken en volgens mij heb jij het daar ook prima getroffen. Heb je ook hotmail? Mijn hotmail adres is desiree_witlox@hotmail.com
    Een fijne tijd gewenst en misschien nog tot spreeks,

    Greetz,

    Desiree (aupair in Cairns)

  • 26 Februari 2007 - 10:02

    Suuz:

    Hee meis...zo te lezen vermaak je je prima daar. Wel spannend dat weer, in Nederland is het alleen maar regen en soms een mooie dag met zon. Ik heb je trouwens gemaild over hoe buddy reageerde op zijn cadeau :) Tot mails! KUS
    Suuz

  • 26 Februari 2007 - 11:08

    Opa En Oma:

    Lieve Roxanne,
    evin en Liz,wat een verassing he,Nu gaan we weer een feestje krijgen.Zaterdag waren ze bij ons en toevallig waren we aan het tellen hoeveel feestjes we in het vooruitzicht hebben maar ze moesten hun mond houden wat goed gelukt was. Je hebt het maar druk met alle uitjes.Nog een heel prettige tijd en tot horens.
    Heel veel lifs Opa en Oma.

  • 26 Februari 2007 - 17:43

    Nickie!!:

    Okay, ik ben weer op de hoogte!!

    xx

  • 26 Februari 2007 - 18:53

    Yvonne:

    Heey Roxanne.

    Wat leuk om te lezen hoe andere au pairs zich vermaken op hun werk en wat ze doen in hun vrije tijd.

    Groetjes Yvonne uit Duitsland

  • 01 Maart 2007 - 10:09

    Marga:

    he meis,
    weer allemaal spannende verhalen leuk om te horen.nou vandaag m'n laatste dagje in duitsland en morgen weer naar huis.dan bellen we wel weer ff.
    tot snel

    dikke kus mij

  • 02 Maart 2007 - 16:17

    Mama:

    Hoi lieverd. Heb je al op de site van Kevin en Liesbeth gekeken? Er moet nog heel veel bij komen maar het begin is er. www.kevinenlizzy.bruiloftsite.nl Spreken we elkaar zondag? Morgen zijn de jongens en Liesbeth hier maar we weten niet hoe laat, 's avonds naar Vitesse. Dag meiske, tot gauw weer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roxanne

Ik ga als au-pair naar Canberra, en hier kunnen jullie lezen wat ik allemaal meemaak. Voordat ik naar Canberra ga, ga ik eerst nog wat van het land zien, door zelf te reizen en met de familie kom ik nog in Sydney. En zelf ga ik halverwege maart nog twee weken naar Melbourne voor het WK zwemmen!

Actief sinds 01 Sept. 2006
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 55109

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2006 - 07 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: