Alweer een berichtje! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Roxanne Kusters - WaarBenJij.nu Alweer een berichtje! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Roxanne Kusters - WaarBenJij.nu

Alweer een berichtje!

Door: Roxanne

Blijf op de hoogte en volg Roxanne

06 Oktober 2006 | Australië, Cairns

Hey iedereen!

hier het tweede, wat langere, berichtje van vandaag. Ik ben nu 2 uur in Cairns. Ik heb ingechecked in het hostel en wat gegeten en toen ben ik hier heengegaan. Ik begin nu wel moe te worden, maar ik heb totaal geen last van een jetlag, dus dat is fijn!

Nou zoals ik al schreef Cath is heel erg aardig, dus ik verwacht dat dat helemaal goed gaat komen. I had Amy gisteren al even gezien, omdat ze nog wakker was toen ik kwam en Cath had haar even uit bed gehaald. Vanochtend ontmoette ik ook Ellen en Conor en ze waren eigenlijk helemaal niet verlegen. Na een tijdje heb ik ze hun cadeau gegeven. Het waren van die magneet-poppetjes, die magneten hebben in de pootjes. Ze vonden ze helemaal geweldig en hebben ze de rest van de dag bij gehouden.

Ik sliep dus bij Liz, in de kamer van haar dochter, het was heel gezellig. Vanochtend was ze helaas al naar haar werk. En de ouders van Cath heb ik ook al ontmoet, die zijn ook heel erg aardig en de kinderen zijn helemaal gek op hen.

We zijn naar een Shopping Mall geweest/ Nou mensen Kronenburg is er niets bij om een voorbeeld te geven. Het is heel erg groot. Er zijn vijf verdiepingen en je kunt er voor alles slagen. Ik heb er m'n verzekering geregeld en ook een bankrekening geopend. Toen moesten we nog een beetje haasten om het vliegtuig te halen, maar het is ruim gelukt uiteindelijk.

Nou een korte samenvatting van wat ik vandaag geleerd heb:

- Neem geen milkshakes, want ze zijn echt heel erg vies hier. Het is echt letterlijk melk met een smaakje, zoals yoghi, maar dan heel erg kunstmatig.
- De Australiërs die ik tot nu toe heb ontmoet waren aardig en behulpzaam.
- Australiërs zeggen bij bijna alles "Sorry" of " Thank you" Ook erg aardig.
- Ehmmm, meer kan ik even niet bedenken.

Nou ik ga nog even verder op MSN en bedankt voor all berichten die ik tot nu toe van iedereen heb gekregen!

Kus Roxanne

  • 06 Oktober 2006 - 11:26

    Yvonne:

    Ik ben blij dat je eerste reacties positief zijn en ik denk ook dat je het erg naar je zin zult krijgen. Geniet ervan en groetjes uit Purmerend.
    Yvonne

  • 06 Oktober 2006 - 11:37

    Linda:

    Leuk te lezen dat je het tot nu toe naar je zin hebt!

    Liefs Linda

  • 06 Oktober 2006 - 13:33

    Mama:

    Hi lieverd,
    Nou dat klinkt allemaal heel positief. Dit wordt zeker weten genieten. Weet je nu ook weer waarom je dit ging doen? :) Ik stuur dit vanaf mijn werk, niet verder vertellen hoor!
    Dikke zoenen en ik spreek je morgen.

  • 06 Oktober 2006 - 14:49

    Reindert:

    Hi mate,
    Zeggen de Aussies ook niet vaak "bloody......"?
    Ik merk gewoon dat je intens geniet! Veel plezier bij het snorkelen.
    groet
    Reindert

  • 06 Oktober 2006 - 16:29

    Szende:

    Hallo! Wat leuk om te lezen dat je er bent en dat het allemaal klikt! Heel veel plezier voor de volgende dagen! Heel veel liefs, Szende

  • 06 Oktober 2006 - 17:34

    Opa En Oma:

    heel veel plezier daar in Australie geniet er van. oma

  • 07 Oktober 2006 - 08:14

    Jimmy:

    Helemaal top dat het zo goed bevalt! :-)

    Nog veel plezier daaro!!

  • 07 Oktober 2006 - 16:58

    Marga:

    he meis,

    ik ben blij om te horen dat het zo goed met je gaat en dat je echt al geniet.heel veel plezier
    kus mij

  • 07 Oktober 2006 - 18:25

    Mama:

    vanmorgen hebben we anderhalf uur zitten kletsen via MSN, gezellig, net of je thuis bent. Je klonk heel positief, je hebt het naar je zin. En nu al die leuke plannen uitvoeren! Dikke kus van ons uit Duiven.

  • 08 Oktober 2006 - 06:24

    Hanny:

    A,Roxanne, daar zijn we weer nog een nachtje slapen en dan gaan we net als jij,met je ouders op vacantie, wij hopen dat we in Turkije net zo veel genieten als jij in Australië.Lieverd veel plezier.Kus van Joop en oma

  • 08 Oktober 2006 - 11:33

    Lizzy:

    Hoi Roxanne,

    Fijn dat je een lekkere start hebt gemaakt!! Veel plezier!!
    Al bij Peter Pan geweest?

    groetjes Liz

  • 08 Oktober 2006 - 12:46

    Floor:

    Het lijkt wel alsof je al helemaal gewend bent. Je hebt nu al een ervaring voor je leven!
    Dappere DODO, ga zo door!
    groetjes!

  • 10 Oktober 2006 - 13:34

    Anny:

    Hallo Roxanne
    Ik was even benieuwd hoe het met je ging, daar in dat mooie australie.
    Tenminste dat heb ik gehoord en gezien op t.v. jij hebt het ongetwijfeld warmer dan wij hier
    Het regent één dag en ik ben het nu al spuugzat, maarja na regen komt zonneschijn
    Ongetwijfeld heb je ook al het kindje van Jurjen en angela gezien, leuk hé!
    Je moet niet op mijn nederlands letten, want dat was niet mijn sterkste vak vroeger op school.
    Ik hoop dat je leuke kontakten kunt leggen en dat je veel van dat mooie land zult ontdekken
    Veel plezier en tot de volgende keer
    Groetjes Anny uit Westervoort

  • 10 Oktober 2006 - 17:46

    Nickie!!:

    Nou klinkt allemaal heeeeel gaaf! Fijn dat de kinderen niet al te verlegen zijn en natuurlijk dat iedereen beleefd en goed op jou over komt! Leuk verhaaltje. Ik geniet er echt van om steeds te kunnen lezen waar je uithangt en wat je hebt gedaan!
    KUSSS

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roxanne

Ik ga als au-pair naar Canberra, en hier kunnen jullie lezen wat ik allemaal meemaak. Voordat ik naar Canberra ga, ga ik eerst nog wat van het land zien, door zelf te reizen en met de familie kom ik nog in Sydney. En zelf ga ik halverwege maart nog twee weken naar Melbourne voor het WK zwemmen!

Actief sinds 01 Sept. 2006
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 55188

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2006 - 07 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: