Auw!!!!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Roxanne Kusters - WaarBenJij.nu Auw!!!!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Roxanne Kusters - WaarBenJij.nu

Auw!!!!!

Door: Roxanne

Blijf op de hoogte en volg Roxanne

11 Oktober 2006 | Australië, Cairns

Hey lieve mensen!

Hier weer een berichtje uit het zonnige Australië. Ik heb begrepen dat jullie regen, regen en nog eens regen hebben, dus om jullie verder niet jaloers te maken zal ik niet vertellen dat de zon hier continu schijnt, het tussen de 25 en 30 graden is, ik al in de zon gelegen heb (en een beetje verbrand ben, auw!), dat er een fris zeebriesje staat, zodat je het niet al te warm hebt, kortom dat het weer hier werkelijkwaar prachtig is:) en Cairns daarbij ook.8) Echt jammer dat we niet zo'n plaats hebben in Nederland, maar ja dan wilde iedereen daar wonen!
Trouwens, had ik verteld dat ik ging zwemmen in het zwembad van Cairns? Het is helemaal gratis (gratis? kennen we dat in Nederland?!?) maar toen ik een duik nam: blehhhh, het water is zout:? Niet meer in je mond doen dus, hahaha!

Zondag ben ik naar Kuranda geweest, een natuurgebied in het regenwoud waar ik heen ging met de trein en terug met de skyrail. Dat was al heel erg gaaf. In Kuranda zelf zijn drie kleinere dierentuinen, waat ik een hele grote vlinder op m'n hoofd heb gehad, een papegaai op m'n arm en een wallibie uit m'n hand heb laten eten. Echt ongelooflijk, zou niet mogelijk zijn in Nederland.

Gisteren heb ik paardgereden in Springmount. Dat was heel erg gaaf en ik heb een leuke dag gehad met wat Japanners, twee Amerikaanse meisjes en een Engels meisje. Ik heb zelfs gegaloppeerd, dat was echt heel gaaf. Maar ik heb nu wel onwijze spierpijn... Ok, daar kunnen jullie dan weer om lachen:?

Goed wat nu: vrijdag ga ik snorkelen in het Great Barrier Reef en zaterdag ga ik Cairns verlaten. Ik weet nog niet precies hoe en wat, maar ik weet al wel dat ik niet de volle weken ga reizen, voordat ik naar Canberra ga. Ik heb het ontzettend naar m'n zin en ik heb totaal geen heimwee, maar deze manier van reizen is gewoon niet echt mijn ding. Ik maak leuke contacten als ik ergens ben en heb het daar gezellig, maar ben toch niet echt op m'n plek enzo. Ik heb contact gehad met Cath en ze zei dat ik elk moment welkom was. Ik hoef maar te bellen en ze regelen het ticket. Het is echt een geweldige familie, dus ik kijk er heel erg naar uit om naar hun toe te gaan. Vrienden van hun hebben een Engelse au-pair, dus misschien dat ik daar ook goed mee op kan schieten.
Om iedereen gerust te stellen, het gaat echt goed met me(!), ik ga waarschijnlijk nog wel reizend naar beneden, naar Brisbane en langs Fraser Island, maar alleen wat sneller.

Jullie horen weer van me! En bedankt voor alle leuke berichten!

xxx Roxanne

  • 11 Oktober 2006 - 04:51

    Papa,mama, Oma, Joop:

    Goed om te lezen dat het allemaal goed gaat. Ik begon me een beetje zorgen te maken omdat ık nog nıets van je gehoord had. We hebben hıer een computer, maar ınloggen gaat nıet al te makkelıjk. Onze letters, met name ın wachtwoorden, worden nıet altıjd herkend.(het toetsenbord produceert bıjvoorbeeld een i zonder punt, dus klopt het nıet. Ik kon hıer ook eerst nıet bıj komen. Wıj hebben ongeveer dezelfde temperatuur, maar wat meer bewolkıng en gısteren ook regen, maar ook meteen weer zon. Vandaag naar Efese. We melden ons weer. We gaan nu ontbıjten. Dag lıeverd, blıjf genıeten en succes met je spıerpıjn. Hele dıkke zoenen uıt Turkıje.

  • 11 Oktober 2006 - 04:53

    Mam:

    ik zıe nu dat de i heel vreemd verwerkt wordt. Overal waar je altı leest moet je een i lezen. İk heb de juıste toets inmiddels gevonden. Leuke Turkse puzzel toch?

  • 11 Oktober 2006 - 11:45

    Marga:

    he meis,

    ben zo blij om te lezen dat het zo goed gaat.en wel erg jaloers op ht weer, maar de zon schijnt hier vandaag ook.he super leuk dat je bent wezen paardrijden en het leukste de spierpijn.hier gaat het verder prima.kitty maakt het me erg moeilijk om jou een berichtje te sturen want die wil de aandacht hebben.ik heb besloten om nog even te wachten met de opleiding en eerst even te gaan werken. dus ik ga nou bij m´n moeder werken voor een paar maanden.en verder is er geloof ik niet zo veel gebeurd hier. morgen afrijden met de motor dus hopen dat het droog blijft en ik ga slagen.nou meis ik spreek je zo snel mogelijk weer.

    dikke zoen
    je vriendin.

  • 11 Oktober 2006 - 17:35

    Opa En Oma:

    Wat een wereldeiziger word jij We zijn blij te horen dat het zo naar je zin gaat. Vandaag scheen de zon de hele dag maar dat was een extra'tje.
    Veel plezier en tot horens Opa en Oma

  • 11 Oktober 2006 - 18:33

    Cora:

    Hai Roxanne,

    Klinkt idd wel om jaloers op te worden! Ben je nu in je eentje aan het reizen trouwens?

    Een visum is naar Amerika idd wel erg veel meer werk als je het vergelijkt met Australie. Ik had ook contact met een gezin in Australie en had wel gehoord dat een visum daarheen gemakkelijker was.. maar dat het zoveel gemakkelijker was! Gewoon via internet verdorie! En ik langs 3 electronische deuren en metaaldetectoren, spullen inleveren.. verschil kan niet erger haha. Ondervraagt worden, papieren inleveren etc.. tsss

    Wat voor land is Australie trouwens? Geen armoede enzo daar? (Misschien heel domme vraag maar ik ken Australie niet!)

    Het feit dat vliegen na 25 uur nog leuk is.. zegt al wel genoeg! Is het echt zo koud in het vliegtuig? Dat hoorde ik namelijk van een andere au pair! En waarmee heb jij je die uren vermaakt? Ik moet 8 uur vliegen! Rechtstreeks naar John F. Kennedy.

    Nou ik hoor het nog wel van je!

    Groetjes Cora :D


  • 12 Oktober 2006 - 19:21

    Yvonne:

    Vandaar dat het zwemmen gratis is je krijgt er gratis zout bij.Hopelijk heb je wel genoten wat je tot nu toe heb gedaan en misschien ontmoet je in brisbane nog leuke mensen.
    Blijf er toch van genieten en veel succes.

    Reindert,Maaike,Renske en Yvonne

  • 13 Oktober 2006 - 14:11

    Nickie!!:

    OOHJAAA HOOR HAAR MET DAT MOOIE WEER VAN DER!! AARRGHG. niet dat het hier vriest ofzo, althans in Arnhem is het niet regen regen regen..eerder 20 graden..leuk voor de tijd van het jaar haha. En die dingen die je opnoemde die je al gedaan hebt, kan je inderdaad niet doen hier in Nederland haha. gaaf man! Ben blij dat het goed met je gaat!
    XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roxanne

Ik ga als au-pair naar Canberra, en hier kunnen jullie lezen wat ik allemaal meemaak. Voordat ik naar Canberra ga, ga ik eerst nog wat van het land zien, door zelf te reizen en met de familie kom ik nog in Sydney. En zelf ga ik halverwege maart nog twee weken naar Melbourne voor het WK zwemmen!

Actief sinds 01 Sept. 2006
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 55171

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2006 - 07 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: