Wow! - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Roxanne Kusters - WaarBenJij.nu Wow! - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Roxanne Kusters - WaarBenJij.nu

Wow!

Door: Roxanne

Blijf op de hoogte en volg Roxanne

20 Oktober 2006 | Australië, Rainbow Beach

Hey iedereen!

Inmiddels ben ik in Rainbow Beach. Maar even vertellen wat ik de afgelopen dagen gedaan heb.

Maandag ben ik dus met de bus naar Rockhampton gereden. Ik kwam daar 23.45 aan, dus meteen naar bed gegaan. Ik had trouwens een erg goed bed, het beste hostelbed tot dan toe. Dinsdag een beetje rondgelopen daar. Gezocht naar de ingang van de Botanic Garden, (die trouwens er saai was) wat boodschappen en tv gekeken.

Woensdag werd ik om 10 uur opgehaald door Capicorn Dave!! Een lokale versie van Steve Irwin. Hij loopt altijd op blote voeten, tenzij het ECHT niet anders kan. Op de stoel naast hem had hij in een zakje een slang liggen, die hadden mensen ergens gevonden en hij ging hem uitzetten. Ik kon het zakje precies in de gaten houden, dus dat was goed. Ik ging op pas met Karen en Ed, dus een lekker klein groepje. We gingen de echte outback in en na een tijdje stopte we om de slang eruit te laten! Ik heb hem vastgehouden!!!! ECHT WAAR! Ik heb er bewijs van. Helaas kan ik hier geen foto's op mijn site zetten, dus jullie moeten nog een weekje wachten, tot ik in Canberra ben. Verder heb ik een hagedis vastgehouden en op mijn hoofd gehad, aan een mier gelikt:? Het zijn limoenmieren en de aboriginals gebruikten ze als medicijn en vitamine C. Ik ben dus weer helemaal gezond, haha. Verder hebben we een heleboel kangoeroe's, twee emoe's, spinnen (giftige) en een mierenleeuw (eet mieren) gezien. Ed en Karen hebben op blote voeten op een gigantische mierenhoop gestaan. Het is iets wat ze in Jackass ook een keer hebben gedaan. Dave stampte op de hoop (zo'n meter breed) en de mieren komen er met duizende uit!! En ze bijten, dus je kunt jezelf uitdagen erop te staan. Ik heb dat niet gedaan, ben niet gek, bovendien was ik al drie muggenbulten rijker, dus had al genoeg jeuk. Verder hebben we gezwommen in een creek en geslingerd aan lianen en dan in het water gesprongen! Echt een geweldige dag!

's Avonds weer de bus ingegaan naar Rainbow Beach, waar ik gisterochtend aangekomen ben. Ook hier goede bedden! Vandaag voor 2 dagen naar Fraser Island! Heb er echt zin in, maar eerlijk gezegd, heb ik geen idee wat te verwachten, maar het wordt vast heel erg gaaf! Zondag ga ik kayakken en dolfijnen zien!!! Ik sprak gisteren een meisje die dat al gedaan heeft en zij zei dat het heel erg gaaf is, dus wordt een leuk weekend!

Ok moet gaan nu, bedankt voor alle berichtjes. Het is echt superleuk om die allemaal te lezen!

Liefs Roxanne

  • 20 Oktober 2006 - 10:22

    Marga:

    yeeehhh nou ben ik een keer de eerste die een berichtje kan sturen.jeetje wat maak jij veel mee zeg echt heel leuk om jaloers op te worden. dat met die dolfijnen lijkt me echt super leuk. je vermaakt je echt goed.hier gaat het ook lekker z´n gangetje volgende week weer werken, en maar even afwachten hoe het gaat.nou meis ik spreek je snel weer.

    dikke kus en knuffel mij

  • 20 Oktober 2006 - 11:23

    René Adriaans:

    Hartstikke gaaf Roxanne!!!! We volgen je met de hele familie!! Ja zelfs mijn ouders houden je in de gaten!!
    Veel plezier bij de dolfijnen en hopen dat het dol fijn wordt!!!

    Groeten René en de rest

  • 20 Oktober 2006 - 15:48

    Liz:

    Hoop dat je het naar je zin hebt gehad op fraser island!!! (ik denk dat je dit leest als je weer terug bent) Ben je nog dingo's tegen gekomen? Zien er best lief uit hè!!!

    Veel plezier met de dolfijnen!

    Groeten Liz

  • 20 Oktober 2006 - 19:14

    Cora:

    Wat een gekken hé! Op een mierenhoop gaan stampen en je laten bijten.. nou dat had ik ook echt niet gedaan hoor!!

    Wel stoer hoor al die dingen die jij even gaat bekijken! Ik zou t niet in mn eentje durven denk ik.. ben toch wel een beetje een scheiterd wat dat betreft hoor! En ik denk ook niet dat mijn ouders het zo leuk zouden vinden ;-)

    Ik zal een plaid meenemen in t vliegtuig dan, dat wordt een nóg vollere tas!

    Nou veel plezier daar!!! Zo te zien gaat het prima met jou, geen heimwee??!

    Groetjes Cora :)

  • 22 Oktober 2006 - 10:33

    Suuz:

    Hee meis, zo te lezen heb je het erg naar je zin! houden zo want zoiets maak je natuurlijk niet iedere dag mee ;) Hier alles ok, nu een beetje vakantie, eindelijk:) Jammergenoeg wordt het nu echt herfst hier :( Dikke kus
    Suuz

  • 23 Oktober 2006 - 14:51

    Buren:Ada En Gerard:

    Even melden dat wij ook lid zijn van jouw fanclub.
    Wij vinden het geweldig wat je allemaal onderneemt
    en volgen je met veel belangstelling.

    Groetjes Ada en Gerard

  • 24 Oktober 2006 - 10:04

    Anneli Vos:

    Het is heel leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt daar in het verre Australië. Ik raak zowaar een beetje verslaafd aan het lezen van je reisverslag. Het is het eerste dat ik 's ochtends doe op mijn werk, even kijken of er alweer wat nieuws staat.
    Groetjes, ook van Dirk, Youri en Naomi

  • 24 Oktober 2006 - 14:20

    Ronaldinski:

    goodday Mate,
    Zo,zo,zo....je bent al een aardige ausie aan het worden.nou zo te lezen heb je het goed naar je zin in the outback.....te gek land he australie en ben je nu op fraser island geweest???? wij hebben ook gekayakt op zee en dolfijnen gezien,was te gek,vooral als je door de branding moet kayakken...ha,ha,ha en heb je ook sharky gezien????? of lig je te rollenbolle met crocky net zoals crocodile dundee.....goed om te lezen dat je het naar je zin hebt!!!!????
    groetjes ronald

  • 24 Oktober 2006 - 18:57

    Opa En Oma:

    lieve Roxanne, Wat beleef je veel daar in Australie Had je dat verwacht? We vinden jou erg stoer. Een prettige reis naar Canberra toe en veel beleven.
    veel liefs
    Opa en Oma.

  • 29 Oktober 2006 - 18:19

    Nickie!!:

    OMG ROX OM DAT NOG ES VAN JOU TE HOREN!!! WAT EEN BIKKEL! jij bent volgens mij echt een compleet ander mens als je terug komt, een mens met zooveeel ervaringen! haha gaaf man!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roxanne

Ik ga als au-pair naar Canberra, en hier kunnen jullie lezen wat ik allemaal meemaak. Voordat ik naar Canberra ga, ga ik eerst nog wat van het land zien, door zelf te reizen en met de familie kom ik nog in Sydney. En zelf ga ik halverwege maart nog twee weken naar Melbourne voor het WK zwemmen!

Actief sinds 01 Sept. 2006
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 55169

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2006 - 07 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: