Gaap! - Reisverslag uit Townsville, Australië van Roxanne Kusters - WaarBenJij.nu Gaap! - Reisverslag uit Townsville, Australië van Roxanne Kusters - WaarBenJij.nu

Gaap!

Door: Roxanne

Blijf op de hoogte en volg Roxanne

15 Oktober 2006 | Australië, Townsville

Hey lieve mensen!

Gisteren ben ik aangekomen in Townsville, en het is hier (gaaaaaaaaaaaaap) heel erg saai.... het is de op twee na grootste stad van Queensland, met 150.000 inwoners, maar ik ging rond een uur of 2/3 naar het centrum gisteren en echt bijna alle winkels waren dicht! Alleen de supermarkt was nog open. Ik was ook op zoek naar een plaats waar ik kon internetten, maar die waren of heel erg duur of ook dicht. Nu zit ik in de bibliotheek waar je per dag 1 uur gratis kunt internetten. Heb me dus ook meteen ingeschreven voor morgen als de kaartverkoop van het WK begint!! Ik hoop echt dat ik kaartjes kan krijgen.

Maar goed, vrijdag heb ik wel een leuke dag gehad, ik ben wezen snorkelen in Great Barrier Reef! Op de heenweg werd ik wel erg misselijk van het varen, maar eenmaal daar aanngekomen ging het weer goed. Ik heb twee keer gesnorkeld. Het was wel erg vermoeiend, omdat het water best wild was, en het water was heel erg zout. Niet koud trouwens, dus dat was mooi. Ben wel weer verbrand, waardoor ik nu dus m'n schoenen aan moet houden, omdat ik niet wil dat m'n voeten verder verbranden. Ik was blij dat het doorging, want nadat ik jullie woensdag jaloers aan het maken was over het weer begon het te regenen en daar hebben we steeds last van gehad. Woensdag en donderdag zijn de boten niet uitgevaren, maar vrijdag gelukkig wel! Bij ons was het heel erg mooi weer, maar hoe dichter we weer bij Cairns kwamen hoe donkerder de lucht werd, zij hadden weer een dag met regen gehad. Pheuw, ik niet gelukkig. Ik had een onderwatercamera gekocht, dus ik ben benieuwd hoe de foto's geworden zijn, maar dat regel ik allemaal in Canberra.

Oh en de plannen zijn een beetje gewijzigd: Ik ga al op vrijdag 27 oktober naar Canberra!! Ik heb gemerkt dat dit reizen niet echt helemaal mijn ding is, dus ik ga nog wat dingen bekijken, maar eigenlijk wil ik zo snel mogelijk daarheen. Morgen ga ik door naar Rockhampton, woensdagnacht naar Rainbow beach, vanuit daar twee dagen naar Fraser Island, dan terug naar Rainbow Beach voor twee dagen, dan twee dagen naar Noosa en twee dagen in Brisbane! En ik ben heel erg gelukkig met deze plannen. Sommige van jullie zullen het zonde vinden, maar dat vind ik niet.

Hoe gaat het met jullie allemaal? Nog leuke dingen meegemaakt?

Liefs Roxanne

  • 15 Oktober 2006 - 17:36

    Papa En Mama:

    Lıeverd,
    Fijn dat je weer goed weer hebt gehad met het snorkellen. Jammer van het verbranden, maar dat hoort er een beetje bij. Wij hebben vandaag op de kalkrotsen van Pamukale gelopen en in speciaal water (heel heet) in de week gelegen. Wel eerst 3 uur rijden. Het was zeer mooi.
    Verder gaat alles goed hier. Mama viel van een houten `stoep`, dat wil zeggen een deel van die stoep kantelde, dus het vallen ging vanzelf. Toen de vlonder terugkantelde zat oma`s teen klem, die is nu een beetje blauw. We kaarten elke avond en na de eerste winst van de dames op de eerste avond krijgen ze geen poot meer aan de grond. Meisje goed van je dat je nu plannen hebt voor de komende dagen, daarna lekker naar Paul en Cath. Je moet het doen zoals je het zelf goed dunkt en wat de rest daarvan vindt is eigenlijk bijzaak. Jij moet je er happy bij voelen. Wij gaan deze week nog naar Kuşadası voor een leren jas voor Jim en oma wil graag nog naar de textielmarkt. De rest van de tijd zullen we wel bij het zwembad liggen. En vrijdag zit het er alweer op. Dag lieverd veel plezier verder. Kus van ons uit Turkije.

  • 15 Oktober 2006 - 17:58

    Suuz:

    meis, mijn enige tip is dat je je lekker niets aan tekt van wat anderen van je denken (en je daar dus ook GEEN zorgen om maakt) en dat je gewoon doet waar je jezelf het lekkerst bij voelt! ik heb je gemaild en GENIET gewoon van alles daar! je makt het niet vaak mee zo iets bijzonders :) DIkke kus< suuz

  • 16 Oktober 2006 - 18:16

    Opa En Oma:

    Lieve Roxanne,
    Doe alles wat je zelf leuk vindt en geniet van de uitstapjes die je maakt.
    veel liefs opa en oma.

  • 17 Oktober 2006 - 17:10

    Marga:

    je meis,

    lache he dat snorkelen?!!ben zo blij dat het goed gaat en dat je nu weet wat je de komende dagen in ieder geval kan gaan doen.
    hier gaat alles prima vandaag is mijn mams jarig dus de kamer zit alweer vol maarja ze moesten maar even aan de kant om jou een berichtje te kunnen sturen.
    ik stuur je binnen kort wel even een mailtje.

    dikke kus
    mij.

  • 17 Oktober 2006 - 21:59

    Willeke:

    Hallo Roxanne,

    Ik ben willeke en ik ben Au Pair in de buurt van Brisbane, in een dorp/stad Narangba. Jij gaat naar Canberra? Is wel wat verder weg maar het is altijd leuk om ervaringen uit te wisselen. Mijn site is: www.willekeboer.waarbenjij.nu..

    heel veel plezier met rondreizen

  • 19 Oktober 2006 - 19:15

    Anita En De Rest:

    hai rox,gaaf hoor dat snorkelen en je avontuur en je moet doen wat je hart je ingeeft en doen wat voelt wat goed is en dat bepaal jezelf!
    ik hoop wel, dat je nog kaartjes kunt krijgen voor de wk!
    hier is alles oke en we hebben lekker najaarsweer, zo rond de 18gr en droog, dus we genieten nog volop.
    jij verbrand....
    ook nog wat bruin geworden????
    nou tot gauw en geniet tovh van je trip!
    good luck have fun and bye bye
    love anita en de boy's

  • 25 Oktober 2006 - 16:29

    Floor:

    Gelukkig ben je Nederlands weer gewend. Hier was het gisteren herfst, vandaag droog maar echt herfsterig, vocht in de lucht. Snorkelen durf ik niet eens, dus goed van jou. Volgens mij ben je een gezelschapsmens, dit meer dan in je uppie mieren. Je beleefd wel veel. Is het nooit eng of spannend? Ik ga morgen weer samen met je moeder op stap, dus we beppen weer bij. Geniet ze maar weer en doe wat jij zelf wilt!
    Groetjes,
    Floor schaap.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roxanne

Ik ga als au-pair naar Canberra, en hier kunnen jullie lezen wat ik allemaal meemaak. Voordat ik naar Canberra ga, ga ik eerst nog wat van het land zien, door zelf te reizen en met de familie kom ik nog in Sydney. En zelf ga ik halverwege maart nog twee weken naar Melbourne voor het WK zwemmen!

Actief sinds 01 Sept. 2006
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 55119

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2006 - 07 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: